Зовнішня автомобільна антена – вибір та встановлення

Антена – це пристрій, призначений для випромінювання або прийому радіохвиль. Залежно від призначення ці пристрої діляться на приймальні, передавальні та приймальні. Зовнішня автомобільна антена – не виняток.

Тому її вибір починається з визначення завдань, на вирішення яких вона потрібна. Після чого підберіть місце установки, бажаний спосіб її кріплення та виміряйте необхідну для підключення довжину кабелю. Місце встановлення намагайтеся вибрати не надто віддалене від приймача, оскільки довгий кабель викликає загасання сигналу та погіршує прийом.

Трохи теорії

Антени для радіоприймачів різняться між собою діапазоном частот, що приймаються. Це не означає, що УКХ антена зовсім не прийматиме станції, що працюють на середніх хвилях, але якість частоти, що приймається, не свого діапазону буде набагато гірша, ніж «рідного».

Родоначальником усіх антен став напівхвильовий вібратор Герца. Решта антени, власне, є його модифікаціями. Далі на рис. 1 можна побачити перетворення напівхвильового вібратора в чвертьхвильовий. Такими власне і є більшість радіоантен для авто. Вони роль нижніх вібраторів, званих противагами, грає метал кузова авто. Тому такий важливий хороший контакт обплетення кабелю з металом кузова. А у разі магнітного кріплення пристрою обплетення має надійно контактувати з корпусом основи, який має з кузовом ємнісний контакт. На рис. 2 зображена так звана антена-панчоха, в якій замість нижньої частини вібратора використовується обплетення кабелю.автомобілі антенні як vibrat Рис. 3 являє собою схему чвертьхвильового вібратора.dafksd

Частотні діапазони

Не помилитись при виборі антени допоможе знання частот, на яких працює радіоапаратура автомобіля в нашій країні.

  • Радіодіапазон УКХ «радянський» – від 65 до 74 МГц.
  • FM діапазон радіочастот “європейський” – від 87, 5 до 108 МГц.
  • FM діапазон радіочастот “японський” – від 76 до 90 МГц.
  • Метрове телевізійне – від 48, 5 до 230 МГц.
  • Дециметровий телевізійний від 300 до 860 МГц.

Станції УКХ та FM діапазонів забезпечують кращу якість трансляції, ніж СВ та ДВ, але тішать вас тільки в межах прямої видимості, тому не розраховувайте на них далеко від населених пунктів.

Способи кріплення та конструкції

За способом кріплення зовнішні автомобільні антени діляться так:зовнішні автомобільні антени

  1. З магнітною основою. Дуже зручно ставити таку конструкцію на дах автомобіля. Щоб основа не дряпала фарбу, не ставте її на брудний кузов.
  2. Врізне. Установка вимагає, як випливає з назви, вирізування отвору в кузові автомобіля. Місце встановлення обов’язково потрібно захистити від корозії.
  3. Зі струбцинами для кріплення до ребра ринви. Не підходить для автомобіля із пластиковими водостоками.

Зазвичай зовнішня антена є несиметричним чвертьхвильовим або напівхвильовим вібратором (останній через великі розміри зустрічається дещо рідше). Конструктивно вона може бути телескопічною або штирьовою в декількох варіантах виконання: сталевий штир, сталева пружина в діелектричному кожусі, гнучкий діелектричний стрижень з намотаним на нього дротом, закритий чохлом.

Виділити будь-яку конструкцію в кращу сторону неможливо. Можна лише відзначити, що телескопічна антена з часом зношується, через що погіршується контакт між її ланками, тому під час руху машини в приймачі буде чути тріск. За способом кріплення телескопічна антена найчастіше буває врізною. Інші конструкції кріпляться будь-якими з перерахованих вище способів однаково часто.

Специфіка прийому телевізійних програм

Телевізійна автомобільна антена завжди знаходиться у складних умовах прийому сигналу. Що б вам не казав продавець, і як би дорого вона не коштувала, отримати стійку картинку без перешкод на екрані телевізора під час руху ви можете лише на короткий час, і то лише волею нагоди.

Пояснюється це тим, що телевізійний сигнал, відбиваючись від різних перешкод, приходить до приймача кількома шляхами. Відображення, складаючись з основним сигналом, можуть, як посилювати, і послаблювати його, тому він рідко буває оптимального рівня і без перешкод.

А оскільки він набагато складніший за сигнал новинної або музичної радіостанції, то й вимоги, що пред’являються до нього для хорошого прийому, вищі. Тому максимум, на що можна розраховувати з гарною антеною, якщо вона не супутникова – це подивитись телевізор на парковці.

Особливості зовнішніх антен

Розташування автомобільної антени зовні має принаймні одну перевагу перед установкою в салоні авто – її набагато менше екранує кузов. Тому якість прийому антенних пристроїв, розташованих усередині салону, майже ніколи не буває вищою, ніж у пристроїв із зовнішнім розташуванням. Зовнішні антени, як правило, не комплектуються підсилювачем, тобто за рідкісним винятком бувають лише пасивними. Всупереч поширеній помилці, якість прийому не залежить від довжини антени. Від її довжини залежить частотний діапазон, де вона працює. Якість прийому багато в чому залежить від висоти її установки, тому антена на дах авто за інших рівних умов буде кращим варіантом, навіть якщо вона врізна.

Встановлення зовнішніх антен

Найпростіше встановлення конструкції з магнітним кріпленням:

  1. Вимийте автомобіль зовні.встановлення антени на машину
  2. Після висихання поверхні авто поставте антену на середину даху.
  3. Кабель від неї заведіть в салон авто через отвір лівих задніх дверей поруч із дверною стійкою. У такому випадку краще скористатися саме цим отвором, тому що лівими задніми дверима користуються набагато рідше інших, і кабель у верхньому куті цього отвору нікому не заважатиме.
  4. Зніміть дверний ущільнювач із стійки та заправте кабель під пластикову накладку на стійці.
  5. Знімете накладку з порога у салоні авто.
  6. Покладіть фідер у кабельний канал, що проходить під накладкою, або прикріпіть до джгута проводки ізолентою. Після того, як протягніть кабель під панель авто, залишиться з’єднати його з роз’ємом приймача і закріпити так, щоб він не падав униз.
  7. Щоб кабель, що лежить на даху, не гримів ним під час їзди, приклейте його скотчем.

Монтаж антени з кріпленням струбцинами до ребра водостоку трохи складніший. Кріпити таку конструкцію краще зліва над середньою дверною стійкою. Ліворуч, для того щоб завести антенний кабель у отвір лівих задніх дверей. Над стійкою, щоб вона була ближчою до геометричного центру даху. Затягуючи кріплення, переконайтеся, що між кронштейном та металом кузова є надійний електричний контакт.

Найбільших трудовитрат вимагає в процесі установки врізна антена:

  1. Знімете салонне дзеркало заднього виду, сонцезахисні козирки, плафон освітлення салону та ручки для пасажирів зверху дверних отворів.
  2. Демонтуйте обшивку даху. Якщо у вас універсал або хетчбек, вийміть її із салону через задні двері. Якщо ви власник седана складете спинки передніх сидінь і опустіть її якомога нижче. Якщо через геометричний центр даху під обшивкою проходить підсилювач жорсткості, сміливо розмічайте цю точку та робіть отвір для кріплення у ній. Якщо центр даху не підсилений виробником, виберіть точку поблизу країв даху.

Найчастіші помилки установки

Багато помилок установки антен здійснюються через нерозуміння того, що куплена в магазині антена – це лише половина пристрою, і вона зможе працювати лише разом із другою частиною, якою є кузов вашого авто. Значить, антена, налаштована на одному авто, після встановлення на іншу машину стає неналаштованою. Це більшою мірою стосується антен мобільних радіостанцій та телевізорів, тому що вони потребують настроювання більше за інших. Тепер, дізнавшись, чому люди помиляються, переходимо до списку того, як не можна робити.

як встановити врізну антену на дах

Кріплення на місце де немає маси. MAN TGA

  • Встановлення антени без контакту з масою машини. Зустрічається 2 варіанти цієї помилки – установка на пластикові або ізольовані від кузова деталі та умисне ізолювання. Вона виключає поверхню кузова з роботи, у результаті діаграма спрямованості значно піднімається над горизонтом. Наслідком цього є мала дальність, як прийому, і передачі і значні перешкоди під час роботи приймання.
  • Установка антени з коротким замиканням на масу машини. Коли гвинт, призначений для фіксації центральної жили фідера, використовують для кріплення антени або у разі електричного контакту штиря антени з металом кузова. Спостерігається різке зниження дальності прийому та передачі. В результаті стовідсотково швидкий вихід з ладу передавача під час роботи на передачу.
  • Торкання антен один одного. Буває, коли одна з двох встановлених на одній ділянці кузова антен нестійка та її підпирають іншою. Дві антени не повинні ні що стосуватися один одного, вони стояти поруч не повинні.
  • Торкання штиром антени будь-яких металевих деталей. Якщо між штиром та деталлю є електричний контакт – це КЗ. Якщо ні, то зміна КСВ та діаграми спрямованості.
  • Встановлює антеневий пристрій під невеликим кутом до поверхні кузова.

Like this post? Please share to your friends: