Як вибрати хорошу протиугінну систему

Види протиугінних систем, механічні та електронні засоби захисту від угону, топ протиугінних систем. Відео про бюджетні блокатори.

Водій, який вирішив заскочити на хвилинку до супермаркету, цілком резонно може розраховувати після повернення з покупками застати свою машину на тому самому місці, якщо на ній встановлено сучасне протиугінне обладнання. У продажу є безліч таких “сек’юріті-систем”: від звичних сигналізацій до просунутих супутникових агрегатів. Наскільки вони здатні убезпечити транспортний засіб – це далі.

Різновиди антиугінних систем

Різновиди антиугінних системПротиугінний пристрій, що по праву став традиційним компонентом автомобіля, часом встановлюється виробником на машину при її складання. Загалом же подібні захисні агрегати за принципом дії можна поділити на три групи:

  • механічні – блокуючі пристрої, що не дають зловмиснику відчинити двері, повернути кермо або увімкнути потрібну передачу;
  • електронні, які у разі несанкціонованого доступу до керування автомобіля подають звукові сигнали, відключають систему запалення або не допускають паливо до двигуна;
  • супутникові, що дозволяють відстежити місцезнаходження автомобіля за допомогою GPS-навігації.

Бувають ще й зовсім екзотичні методи захисту автомобіля від угону. Такі як заповнення салону газом, нанесення клею на сидіння або затикання випускного патрубка. Але не про них.

Та й протиугінні системи, що зустрічаються у продажу, визначити в яку-небудь з вищеперелічених категорій часом можна тільки умовно. Наприклад, механічний блокатор коробки перемикання передач фактично стає електромеханічним, якщо він управляється не натуральним ключем, а командами з брелока або іншого пристрою.

Аналогічно протиударний замок запалювання, встановлений на Lada Samara або УАЗ, забезпечується масою контактних елементів та проводів. Таким чином, цей пристрій цілком можна віднести як до механічних, так і електронних. Те саме можна сказати і про блокатори гальмівної системи.

Крім того, багато автолюбителів, які бажають зробити зі своєї машини “неприступний бастіон”, споруджують на ній цілі протиугінні комплекси. Подібна система може складатися, наприклад, з механічних блокаторів, вимикача маси плюс іммобілайзера.

Механічні протиугінні системи

Механічні протиугінні системиЗахисні пристрої механічного типу швидше підійдуть бюджетним автомобілям або не мають попиту у зловмисників. В основному подібні протиугінні системи призначені для відважування від машини гопників, що норовлять до неї залізти, «щоб покататися».

Такі автовикрадачі, виявивши у машини механічне блокування керма чи коліс, навряд чи захочуть її ламати чи пиляти. Їм простіше пошукати менш захищений транспортний засіб.

Повертаючись до механічних протиугінних систем, варто відзначити, що винайдено їх чимало. Зокрема, до них належать:

  • блокатори поворотів керма, наприклад «кермо-педаль» або «кермо-торпедо»;
  • пристрої, що блокують кермовий вал, такі як “Заслон”, “Перехоп-Універсал”, “Гарант Блок”;
  • блокатори поворотної системи автомобіля;
  • механічні замки на капот;
  • протиугінні пристрої, що блокують педалі машини;
  • механічні блокатори коробки перемикання передач, наприклад, Гарант Консул, Fortus;
  • пристрої, що блокують колеса;
  • блокатори гальмівної системи автомобіля («Техноблок»).

Відмінною рисою механічних протиугінних систем є їхня вузька спрямованість. Як правило, вони служать для захисту конкретного елемента автомобіля – наприклад, рульового колеса, КПП або капота. І монтуються такі пристрої строго за регламентом. Вольності у цій справі не вітаються.

Таким чином, механічні блокатори однієї моделі будуть за схожим методом встановлені на однобрендових автомобілях. Наприклад, на Skoda. А ось у майстра, який монтує електронну протиугінну систему, можливостей для імпровізації буде значно більше.

Електронний захист від угону

Електронний захист від угонуПротиугінні системи, що базуються на електроніці, дуже популярні у власників машин різних класів. Захисні пристрої такого типу, на відміну від механічних, здатні заблокувати кілька ключових елементів автомобіля.

І ще вагомою перевагою електронних протиугінних систем перед механічними блокаторами є можливість дистанційного зв’язку з водієм. За методом її здійснення автосигналізації поділяються на дві категорії:

з одностороннім зв’язком – як правило, недорогі протиугінні пристрої;
з двостороннім зв’язком – захисні системи, що дозволяють контролювати їхній стан на відстані.

Одним із недоліків електронних протиугінних систем є їхній малий радіус дії. Особливо це помітно на виробничих та торгових майданчиках. До того ж слабка перешкодозахисність автомобільних сигналізацій змушує водія періодично контролювати наявність зворотного зв’язку з машиною.

Однак «зламати» кодування такого пристрою здатні викрадачі лише досить високої кваліфікації. Та й виробники автосигналізацій не сидять, склавши руки, раз у раз спантеличуючи автозлодіїв новими розробками. До таких можна віднести охоронні системи наступних видів:

  • транспондерні – керовані за допомогою «ключа», відсутність якого призводить до активації протиугінних функцій системи;
  • біометричні, здатні розпізнати справжнього власника автомобіля за сітківкою очей, відбитками пальців чи голосом.

До речі, добре зарекомендували себе іммобілайзери. Вони не пищать і не блимають світлодіодами, а просто по команді водія тихо та акуратно блокують потрібні системи автомобіля.

Супутникові сигналізації

Супутникові сигналізаціїЗастосування технологій GSM та GPS дозволяє електронним протиугінним системам уникати таких недоліків, як мала дальність проходження сигналу та слабка захищеність від сканування. До того ж супутникові сигналізації дозволяють стежити за місцезнаходженням та станом автомобіля онлайн.

Незважаючи на пристойну вартість супутникових протиугінних систем, їх найчастіше вибирають для охорони дорогих машин. Автолюбителю, що зважився на встановлення такого комплексу, не рекомендується монтувати його самостійно. Найкраще вдатися до послуг сервісного центру.

Телематичні системи

Телематичні системиЯкщо дуже коротко, то телематика – це та сама електронна протиугінна система, лише з розширеним набором функцій, серед яких охорона транспортного засобу необов’язково буде пріоритетною. Тут переважають навігація, онлайн-діагностика машини, мультимедіа, зв’язок тощо.

Власник протиугінної системи такого типу зможе відстежити місцезнаходження автомобіля, що нею охороняється за допомогою LBS, GPS або ГЛОНАСС, а також переглянути в журналі подій, як вела себе машина в певний період. Пристрій зчитує відомості про стан транспортного засобу з шини CAN і при необхідності передає їх на сервер свого виробника, а звідти вони надходять дилерам, страховим компаніям, ДІБДР та іншим зацікавленим сторонам.

Наприклад, у разі ДТП телематика допоможе з’ясувати, чи при аварії миготів поворотний ліхтар машини, з якою швидкістю вона рухалася чи натискав водій на педаль гальма. Дилеру буде надано можливість дистанційно визначити причину будь-якої неполадки.

Ще одна корисна властивість системи полягає в тому, що вона здатна порекомендувати, якщо потрібно, сервіс, що знаходяться неподалік, АЗС або кафе. Але чи відлякають автоугонщика такі функції?

ТОП-10 протиугінних систем

ТОП-10 протиугінних системЩо краще захистить будову: масивний замок комори або сигналізація з виведенням на пульт охоронної служби? Відповідь залежатиме від того, що саме є цей об’єкт нерухомості і де він знаходиться.

Так само і у випадку з автомобілем: при виборі між блокатором керма, сиреною та GPS-комплексом варто враховувати модель машини та умови її експлуатації. І все ж таки можна виділити десяток надійних протиугінних систем, наявних у продажу:

  • SKYBEAR Руль-торпедо – універсальний блокатор рульового колеса, що встановлюється за кілька секунд;
  • MUL-T-LOCK Fortu – механічний автозамок, призначений для блокування коробки перемикання передач; Tecnoblock 12KS Alarm – італійський блокатор гальм, що дозволяє, як запевняє виробник пристрою, залишати машину відкритою і з працюючим двигуном, не побоюючись її угону;
  • Pandora DX 90 LoRa – двостороння автомобільна сигналізація із протирозбійною радіоміткою у комплекті;
  • ALLIGATOR C-5 – охоронна система преміум-класу, що володіє двостороннім зв’язком та можливістю дистанційно керувати роботою двигуна автомобіля;
  • STARLINE D97 LTE (4G) GPS – нова охоронно-телематична система, розроблена спеціально для позашляховиків;
  • SCHER-KHAN M30 – протиугінна система, якою можна керувати як через мобільний додаток через Bluetooth, так і за допомогою голосового меню за допомогою каналу GSM;
  • ZONT ZTC-700N – супутниковий охоронний комплекс, що підтримує CAN, GSM, GPS і ГЛОНАСС;
  • Davinci PHI-370 ver.B – завадостійка електронна протиугінна система зі зворотним зв’язком;
  • CENTURION X6 – класична автомобільна сигналізація.

Варто відзначити, що рівень безпеки конкретного авто залежатиме не тільки від моделі встановленої системи проти викрадення, але від якості її монтажу. Так що та сама сигналізація різні машини може охороняти по-різному.

Висновок

«Вкрали? Треба було ставити CLIFFORD – колись закликали рекламні щити. Тепер знайти у продажу такий товар дуже непросто. Однак є чимало аналогічних пристроїв, які не гірші. Традиційні сигналізації з сиренами залишаються популярними, але нині «останнім словом техніки» у сфері автобезпеки вважаються телематичні комплекси.

Втім, якщо машина недорога, то для неї цілком підійде бюджетний варіант у вигляді механічного блокатора керма або КПП.

Відео про бюджетні блокатори:

 

Like this post? Please share to your friends: