Види автомобільних ґрунтовок

Грунтування – один з найважливіших ступенів захисту металу від шкідливого навколишнього середовища. Розглянемо, якими складами відбувається ґрунтовка автомобіля своїми руками і чи варто купувати ґрунт-аерозоль.

Шари ЛКП

Щоб зрозуміти призначення ґрунтовки, важливо розглянути склад ЛКП автомобіля. Адже суть фарбування своїми руками у тому, щоб максимально наблизитись до заводського покриття. На кожну нову металеву деталь наносяться такі типи покриттів:

  • первинний грунт (фосфатний чи катафорезний). Застосовується як перший рівень антикорозійного захисту кузова;
  • вторинний ґрунт (наповнювач). Служить вирівнюючим шаром і подушкою, що демпфує, для наступних ступенів фарбування;
  • фарби. Завдяки пігментам надає деталі кольору. захисних функцій немає;
  • лак. Служить додатковим захисним шаром кузова, надає глибини та блиску кольору.

Тепер розглянемо види матеріалів, які можна використовувати при захисті порогів і обробці днища.

Про компоненти

За типом складів існують два основні типи ґрунтовок:

  • однокомпонентні;
  • двокомпонентні.

Додатковий компонент, що відрізняє ці види – це затверджувач. Однокомпонентні матеріали дуже довго висихають, тому зараз практично не використовуються. Якщо для обробки, наприклад, порогів ви купуєте аерозоль, це завжди буде двокомпонентна грунтовка. Матеріали, що наносять за допомогою фарбопульта, перед фарбуванням потрібно буде розвести. Пропорції використання розчинника та затверджувача регламентуються інструкцією.

Первинні ґрунтовки

Технологія катафорезного оброблення кузова є складним хімічним процесом. Намагатися повторити такий тип заводської обробки своїми руками немає сенсу. Саме тому почнемо з фосфатуючих ґрунтів. Склад таких матеріалів включає фосфорну кислоту, вкраплення хроматів і фосфатів цинку чи свинцю, які, вступаючи у реакцію з металом, утворюють шар труднорастворимых фосфатів.

Також ви можете почути про «реактин» або «травлять» типи матеріалів. Всі ці 3 назви застосовуються для позначення первинного типу ґрунтів. Узагальнено їх називають кислотними.

Застосування

Особливістю всіх первинних покриттів є маленька товщина шару. Близько 8-12 мкм, що є найменшим показником серед усіх шарів ЛКП. Саме тому цей вид покриття не приховає ризику, набитого абразивом, або пори після чищення вогнищ корозії.

Наносити кислотний ґрунт потрібно на «голий» метал, колишні осередки корозії. Оскільки залишковий шар дуже тонкий, шліфувати його в жодному разі не можна (дуже легко відтерти). Ви відразу зітрете захисне покриття. Саме тому реактивні ґрунти завжди додатково покриваються наповнювачем.

На первинне покриття не повинна наноситися шпаклівка. Пероксид дебінзенолу, який служить затверджувачем більшості шпаклівок, вступає в реакцію з покриттям фосфатуючим, внаслідок чого втрачається вся сила хімічного складу. Подібний ефект дасть епоксидна ґрунтовка, яка буде нанесена на ґрунт.

Для локального ремонту кузова краще вибрати аерозоль. Якщо ви купили первинний ґрунт у балончику від неперевіреного виробника, краще випробувати його перед фарбуванням. Так як можливе «підривання» наступних шарів унаслідок несумісності окремих компонентів. Час висихання близько 10-20 хв.

Фосфатуючі ґрунти бажано застосовувати при боротьбі з іржавінням порогів, фарбуванні незахищеного металу днища.

Грунти епоксидного типу

підготовка авто до фарбуванняЕпоксидна ґрунтовка може бути застосована, якщо кузов авто не має вогнищ корозії. При великих площах ремонту (наприклад, днища) ми рекомендуємо використовувати аерозоль від неперевірених виробників. Найчастіше якість таких матеріалів відповідає стандартам. У результаті антикорозійна обробка порогів своїми руками не дасть очікуваного ефекту.

Аерозоль і матеріал під пістолет фарби від іменитого бренду будуть виготовлені на однаковій основі. Якщо подальше фарбування кузова своїми руками буде здійснюватися матеріалами цього ж бренду, у вас гарантовано не виникне проблем із адгезією або сумісністю компонентів.

Універсальна двокомпонентна епоксидна грунтовка має одну незаперечну перевагу – гідрофобність. Вона утворює більш щільний захисний шар, ніж той же грунт, що травить, що перешкоджає проникненню вологи до металу. Також у вас не виникне проблем, якщо передбачається шпаклювання ремонтної зони. Епоксидні ґрунти ще й ізолюючі, тому їх можна наносити у місцях розшліфування старих шарів ЛКП. Стара шпаклівка не буде згодом оконтурюватися. Відмінно підходить для порогів, якщо здійснювалося переварювання із встановленням кузовних ремкоплектів.

Вторинні ґрунти

ґрунтовки автомобільніДвокомпонентна акрилова ґрунтовка містить у своїй основі акрилатові смоли. Для деяких типів матеріалів акрилові ґрунти можуть використовуватись як ізолюючі. Також використовуються як ремонтні, якщо не передбачається наступне шпаклювання ремонтної зони. Перед шліфуванням достатньо покласти товстіший шар ґрунту. Але вивести ідеально рівну площину у такий спосіб можна лише у випадку ледь помітних вм’ятин.

Основне призначення вторинного шару – створення «подушки» між металом та базовим шаром ЛКП. Особливо це актуально для порогів та днища, де «подушка» амортизуватиме удари каміння. Навіть найдрібніша шпаклівка після висихання матиме пори. Саме 2К акрилові ґрунти покликані залити ці пори, створивши рівну поверхню кузова.

Усі види марок акрилових ґрунтів гігроскопічні. Заматовану поверхню зі старим ЛКП, з якої попередньо необхідно відтерти бітумні плями, змити сольові та жирові відкладення, достатньо покрити одним шаром. А ось для якісного фарбування ремонтної зони можуть знадобитися 2-3 шари. Обов’язково дотримуйтесь вимог міжшарового сушіння.

Що таке грунт, що не шліфується

Звичайний 2К акриловий грунт, будь то аерозоль або банку, після нанесення залишає грубу крокрень. Тому його потрібно перешліфувати абразивами (залежно від ТДС та технології шліфування, починаючи з Р600 і закінчуючи Р1200).

Технологія фарбування «мокрий по мокрому» передбачає використання спеціальних ґрунтів. Вони добре розтікаються, не залишаючи крокрені. Такий метод значно економить час, але потребує певної частки професіоналізму. Тому зробити такий ремонт кузова своїми руками дуже складно. Вам навіть не вдасться знайти аерозоль, так як грунтовка, що не шліфується, для автомобіля не фасується в балончики.

Поради щодо нанесення

  1. Чи це обробка порогів або зони біля лобового скла, кожен процес починайте з знежирення. Обов’язково потрібно відтерти бітумні плями, змити жирові відкладення.
  2. Використовуйте тиск повітря, рекомендований інструкцією матеріалу (можливе коригування для різних систем розпилення). Зрозуміло, аерозоль вам таких турбот не доставить.
  3. Дотримуйтесь пропорцій при розведенні ґрунту (вказані на етикетці).

Після фінальної обробки порогів поверхню рекомендовано покрити гравітексом.

Like this post? Please share to your friends: