Штатний клаксон, яким обладнають автомобілі, не завжди влаштовує водіїв. Іноді причина цього у недостатній гучності, що не дозволяє розлякувати пішоходів та водіїв-порушників, іноді в бажанні зробити свою машину унікальнішою. Існують і інші причини, через які люди хочуть своїми руками поставити на авто тепловозний, паровозний чи музичний гудок. Зі статті ви дізнаєтеся, як вибрати і встановити звуковий сигнал на авто, не звертаючись до сервісу або майстерні.
Види звукових сигналів для автомобілів
Всі клаксони можна умовно поділити так:
- Повітряний:
- одноріжковий;
- багаторіжковий.
- Електричний:
- однотональний;
- багатотональний.
Відмінність між ними полягає в тому, що перші працюють від стисненого повітря, а другі від електричного струму. Для повітряних клаксонів необхідна установка компресора і ресівера, адже їх не можна просто підключити до акумулятора або проводу. Виняток становлять клаксони з вбудованим компресором. На більшості машин встановлюють клаксони, що працюють лише в одній тональності. Якщо ж однотональний звук не влаштовує, то можна підключити високочастотні та низькочастотні клаксони зі змінною тональністю. Також встановлюють кілька джерел звуку, чия тональність відповідає вибраній мелодії та включають їх за певним алгоритмом.
На більшості авто передбачено лише світлову індикацію включення заднього ходу, через що водій змушений вручну подавати сигнали за допомогою гудка. Наприкінці 80-х років минулого століття в СРСР з Японії чи Європи почали завозити автомобілі з нестандартним звуковим сповіщенням про включення заднього ходу. Як сигнал використали мелодії або записані висловлювання типу «будь ласка, обережно, моя машина їде назад».
Як вибирати сигнали для машини
Магазини запчастин для авто пропонують величезний вибір різних клаксонів, у тому числі підібраних під певну мелодію. Визначившись із тональністю, музичністю та гучністю сигналу, змалюйте свої побажання продавцю. Він підкаже, який клаксон краще за інших відповідає вашим побажанням. У більшості випадків що іноземні, що російські гудки за якістю та надійністю однакові, проте останні трохи дешевші.
Вирішуючи, який гудок поставити своїми руками, подумайте, чи влізе він у простір вашої машини, і зможете ви підключити його самостійно.
Багатотональний гудок має великі габарити, тому прилаштувати його в моторному відсіку маленького авто дуже складно. Якщо ж ви вирішили ставити «паровозний» або «тепловозний» повітряний гудок, то подумайте, чи ваше авто достатньо звукоізольоване? Адже такі пристрої виробляють дуже гучний звук, частина якого поширюється на всі боки.
Самостійне встановлення звукових сигналів
Перед початком встановлення нового звукового сигналу своїми руками знайдіть електричну схему вашого автомобіля. Якщо ви вирішили поставити новий звуковий сигнал замість старого, достатньо зняти клеми з одного пристрою, потім надіти на інший. Для деяких повітряних гудків доведеться своїми руками підключити компресор до акумулятора.
Для підключення сигналу, який сповіщає про включення заднього ходу, необхідно знайти провід, що з’єднує датчик заднього ходу та сигнальний ліхтар.
Гудок міцно кріпіть своїми руками до корпусу автомобіля за допомогою болтів та гайок. Якщо пристрій буде погано закріплено, велика ймовірність обриву дроту та подальшого замикання. В результаті ви не зможете подати сигнал водіями чи пішоходом у критичній ситуації. Монтуючи своїми руками тепловозний, багатотональний або інший потужний і гучний гудок, встановлюйте його так, щоб розтруб був направлений вперед. Не встановлюйте розтруб убік, це зменшить ефективність сигналу і посилить його звучання в салоні.
Встановлення сигналу своїми руками вимагатиме певного втручання у проводку автомобіля, тому всі з’єднання пропаюйте, не робіть тимчасових скручування. Якщо неможливо пропаяти з’єднання, використовуйте сталеві кліпси, якими обжимають дроти. Установка своїми руками повинна проводитись у два етапи: монтаж гудку та підключення до проводки. Не переплутайте порядок дій. Якщо ви спочатку прокладете провідник, а потім станете шукати місце для звукового сигналу, то велика ймовірність, що дроти не вистачить і доведеться нарощувати його, а це не додасть надійності. Підключаючи сигнал до датчика заднього ходу обов’язково використовуйте реле. Інакше великий струм, який споживає гудок, зашкодить датчик заднього ходу.