Чи можна отримати штраф
З точністю можна сказати, що співробітники ДАИ можуть на цілком законних підставах виписати вам штраф за сонцезахисні шторки на передньому боковому склі автомобіля. Посилатимуться на основні положення щодо допуску транспортних засобів до експлуатації та обов’язків посадових осіб щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, а саме пункт 7.3 переліку несправностей та умов, за яких забороняється експлуатація транспортних засобів.
7.3. Встановлено додаткові предмети або нанесено покриття, що обмежують оглядовість з місця водія.
Примітка. На верхній частині вітрового скла автомобілів та автобусів можуть прикріплюватися прозорі кольорові плівки. Дозволяється використовувати тоновані стекла (крім дзеркальних), світлопроникність яких відповідає ГОСТу 5727-88. Допускається застосовувати автомобільні шторки на вікнах туристських автобусів, а також жалюзі та штори на задньому склі легкових автомобілів за наявності з обох боків зовнішніх дзеркал заднього виду.
Якщо у разі тонувальної плівки вимоги чітко визначені ступенем світлопропускання, який може бути виміряний спеціальним приладом. То у випадку з «додатковими предметами, що обмежують оглядовість з місця водія», все менш прозоро. Як об’єктивно зрозуміти – заважає сонцезахисна шторка водію чи ні? На жаль, закон у цьому випадку не на боці водіїв. Уникнути штрафу можна лише одним способом – використовувати автомобільні шторки лише під час автостоянки.
Переваги перед тонуванням
Якщо порівнювати автомобільне тонування, дозволене ГОСТом 5727-88, то за рівнем світлопропускання, відповідно, і нагрівання салону тоновані скла та шторки будуть приблизно на однаковому рівні. Також тканина та сітчаста структура добре закривають салон авто від допитливих очей. Але існує й кілька відокремлених переваг:
- мобільність. За бажанням ви можете закрити вікно, а потім при необхідності зробити його знову прозорим;
- шторки будуть справжньою знахідкою для любителів активного відпочинку та подорожей, що практикують ночівлі в авто. Адже автомобільні штори, що щільно прилягають до віконної рамки, виконуватимуть роль антимоскітної сітки, що дозволить залишити вікна відкритими для кращої вентиляції салону;
- шторки для скла не так сильно вигоряють від сонячних променів, на них з часом не з’являться подряпини через набитий між склом і віконним ущільнювачем бруду. Також виключено відшаровування або поява бульбашок повітря між плівкою та склом, що значно погіршує зовнішній вигляд авто. Особливо цей фактор є актуальним, якщо ви збираєтеся захистити заднє скло. Зняти плівку своїми руками, при цьому не пошкодивши нитки обігріву – украй трудомістка процедура;
- поклейка тонувальної плівки вимагає часу та певних навичок, чого не можна сказати про швидкознімні аксесуари.
Недоліки
Розглянемо основні негативні моменти, пов’язані із встановленням шторок замість тонування:
- необхідність спеціального місця та чохла для зберігання – недолік, що випливає з переваг більшості моделей. Наприклад, досить популярні шторки-сітки, які кріпляться на магніти, не можна за необхідності розсунути, а потім знову зібрати. А щоб не отримати штрафу, аксесуар неминуче доведеться періодично знімати. Конструкція виробів часто досить крихка, тому просто закинувши шторки в багажник, ви ризикуєте зламати їх;
- автомобільні шторки з щільної тканини або сітки, встановлені на бічні стекла, значно погіршують оглядовість, що може стати причиною ДТП.
Види конструкції
Основні способи захисту скла:
- сонцезахисні автомобільні шторки зі світловідбивним покриттям. Такі аксесуари виготовляються переважно для лобового, але можуть бути встановлені на заднє скління. Використовуються повністю для зменшення нагріву салону при тривалій стоянці автомобіля під палючим сонцем. Також сонцезахисні козирки перешкоджають нагріванню відеореєстраторів, навігаторів, що може спричинити збої в роботі;
- розсувні тканинні штори, які можуть бути встановлені як на заднє, так і на бічні стекла. Оскільки щільний матеріал найчастіше ледве просвічується, використовувати їх для захисту передньої півсфери автомобільного скління можна лише під час стоянки;
- сітчасті автомобільні шторки. Ми не можемо рекомендувати використання шторок такого типу на передній півсфері в денний час, тому що через сітчасту структуру погляду важко сфокусуватися, що викликає так зване рябіння в очах. Також зменшується чіткість зображення у бічних дзеркалах заднього виду, що вдень може обернутися непоміченим мотоциклістом та, як наслідок, ДТП. З настанням темряви подібний ефект зменшується. До певної міри такий вид захисту скла є найбільш універсальним, оскільки може бути встановлений як на заднє, так і на бічні стекла. Моделі, що щільно прилягають до віконної рамки, можуть виконувати роль антимоскітного захисту. Головний недолік таких шторок – громіздкість, що може завдавати клопоту за необхідності постійного зняття та встановлення. Частково вирішити проблему зі зняттям допомагає встановлення згортання або автоматичних шторок.
Кріплення
Сонцезахисні шторки можуть кріпитися на скло такими способами:
-
- вакуумні присоски. За конструкцією захисного матеріалу нагадують структуру каркасних шторок. Кріплення на присосках робить їх універсальними, тому що демонтаж та встановлення займають не більше кількох секунд. З універсальності випливає, мабуть, головний недолік – не можна опустити скло. Тому ставити такі шторки краще на заднє скло та бічне скління пасажирського ряду, де опускання-піднімання скла здійснюється рідше;
- закріплюються спеціальними гачками, що монтуються під внутрішній ущільнювач скла на ребра віконних рамок. Після встановлення гачків захист ставиться на пластикову обшивку дверей, а потім засувається під гачки. Незручність такого способу кріплення в тому, що виконувати зняття та встановлення каркасних аксесуарів з місця водія вкрай незручно. Скло безперешкодно опускатиметься і підніматиметься, але просунути руку через віконний отвір, наприклад, для взяття талона – ви вже не зможете;
-
- кріплення з допомогою магнітів. Спосіб розташування аксесуара схожий на попередній тип. На внутрішню частину дверей кріпляться звичайні магніти, які потім притягуються до металевого корпусу шторок. Використання кількох точок кріплення дозволяє магнітам утримувати автомобільні шторки із достатньою силою;
- автоматичне висування. Корпус зі згорнутою шторкою розташовується на карті дверей. Кріплення, що утримує верхній край, кріпиться на скло. У результаті ми отримуємо конструкцію, коли скло опускається і піднімається разом із захистом. Подібна технологія застосовується в автомобілях бізнес-класу і ставиться на заднє, а також бічні пасажирські шибки. Корпус шторок прихований у дверній карті та часто має електропривод;
- кріплення на санках. З верхньої та нижньої частин віконного отвору на двосторонній скотч монтуються дві напрямні, в які заводяться спеціальні повзунки, що кріпляться до матеріалу. Найчастіше такі розсувні штори встановлюються на заднє скло. Недолік такого кріплення в ненадійності клейового шару, який під впливом вологи, сонця та перепадів температури неминуче втрачає свої властивості.
Виробники
З фірм, що виробляють автомобільні шторки, можна назвати такі:
- Laitovo
- Trokot
- Hauck
- AutoGeek