Виробники складів стверджують, що поліроль для скла допоможе прибрати потертості від щіток склоочисників, дрібні сколи та подряпини. Розглянемо основні види складів, способи нанесення та ефективність.
Принципова різниця
Поліролі для скла автомобіля можна розділити на 2 види:
- косметичні, які приховують дефекти або надають поверхні водовідштовхувальну властивість;
- абразивні матеріали (наприклад, на основі оксиду церію). Завдяки хімічному складу та технології нанесення поліролі для лобового скла такого типу дійсно видаляють невеликі подряпини, мікроскопічні сколи та потертості.
Не варто довіряти твердженням продавців, а також рекламним етикеткам, що обіцяють повне звільнення від подряпин та потертостей лобового скла. Незважаючи на те, що задубіла гума склоочисників, а також реагенти, що трапляються на поверхню скла, пісок і дрібний бруд швидко провокують дефекти скління авто, відновлення початкової прозорості – вкрай важке завдання.
Косметика
Скло має набагато щільнішу структуру, ніж ЛКП автомобіля. Тому традиційне полірування складами на основі воску і тефлону не допоможе прибрати основні дефекти скління, а лише на якийсь час надасть блиску і збільшить прозорість. Саме ці компоненти входять до складу косметичних поліролей для скла автомобіля. Кошти від подряпин випускають:
- Turtl Wax
- Doctor Wax
- Sonax та багато інших.
До складу входять дрібноабразивні частинки, які при поліруванні знімаю найтонший шар скла. За роки експлуатації вплив сонячних променів, реагентів та роботи двірників лицьова поверхня каламутніє, тому обробка косметичною поліроллю справді робить лобове скло прозорішим, але не більше. Також сприяють такому ефекту віск, який, нагріваючись під час полірування, заповнює дрібні пори та подряпини. Матеріал лише усуває заломлення світла в порожнинах дефектів. Саме тому після обробки здається, що подряпини пішли, але такий ефект триватиме недовго.
Абразиви здатні добре очистити поверхню скла від забруднень, що в’їлися, можуть бути використані як частина передпродажної підготовки автомобіля. Більше серйозних результатів чекати не варто.
Обробка скла своїми руками
Деякі особливості нанесення:
- поліролі можуть бути нанесені вручну або за допомогою м’якого фетрового полірувального кола та шуруповерта;
- скло має бути добре вимито та знежирене. Полірувальне коло або серветка для ручного нанесення також повинні бути чистими;
- поліровану поверхню потрібно періодично змочувати звичайною водою, щоб не допускати тертя на суху. Інакше на склі з’являться голограми, які ускладнюють оглядовість у темний час доби під час руху зустрічних автомобілів;
- не затримуйтесь довго на тому самому місці, щоб не натерти лінз. У таких місцях після полірування зображення спотворюватиметься, що призведе не лише до втоми очей, а й погіршення зору у довгостроковій перспективі.
Якщо ви дотримуєтеся вищезгаданих рекомендацій, то перегріти лобове скло шуруповертом неможливо. Але при використанні полірувальної машини до цього моменту варто поставитися більш серйозно (про болгарку без регулювання обертів не може бути й мови).
Антидощ
Поліролі для лобового скла такого типу застосовуються як захисний водовідштовхувальний шар. В основі так званого керамічного покриття міститься діоксид кремнію (пісок, що використовується для виготовлення автомобільного скла, є натуральним діоксидом кремнію). Полімеризується матеріал завдяки силікатам (солі кремнієвих кислот). Точну формулу дозування елементів кожен виробник визначає індивідуально, але найчастіше до складу входять ще 5 компонентів: діоксид алюмінію, алкоксиліан, декаметилциклопентасілоксан, поверхнево-активні речовини та оксид титану.
Перед нанесенням поверхня має бути очищена від бітумних плям, грязьових та масляних відкладень, а також знежирена. Обробка відбувається за допомогою спеціальної губки, яка найчастіше йде в комплекті із засобом. Після полімеризації на поверхні утворюється щільна водовідштовхувальна плівка, ефект від якої найяскравіше помітний у дощову погоду. Періодична обробка нового скла допоможе запобігти негативному впливу від тертя щіток і піскоструменю при русі по трасі.
Склади для видалення пошкоджень
Оксид церію – хімічна сполука церію та кисню. Хімічний компонент застосовується в поліролях для лобового скла, а також як абразив при ограновуванні каменів. Матеріал зустрічається у двох агрегатних станах:
- блідо-жовтий, коричневий або рожевий порошок – натуральне агрегатне стан оксиду церію. Полірувальний порошок перед застосуванням розбавляється звичайною водою на пропорції 1:20 (пастоподібний стан);
- готова поліроль для автоскла, розфасована в тюбики або пластикові баночки.
Варто визнати, що ціну складів на основі оксиду церію не можна назвати демократичною. Але на даний момент – це чи не єдині поліролі для лобового скла, які засвідчили свою ефективність.
У промислових цілях для полірування оптичних лінз часто використовують полірит і фторопол, у складі яких також є оксид церію. Гарантувати ефективність таких замінників ми не можемо, оскільки успішне застосування фторополу засвідчене лише при обробці стекол автомобільних ПТФ. Вимоги до прозорості скляних кришок значно нижчі від тих, що висуваються до лобового скла.
Оскільки полірування скла автомобіля, особливо лобового, пов’язане з безліччю особливостей, видалення подряпин та потертостей ми розглянемо в окремій статті.