Можливі несправності гальмівної системи автомобіля

Основні ймовірні несправності гальмівної системи автомобіля, способи усунення. Відео про діагностику гальмівної системи

Немає необхідності докладно розповідати про значення гальмівної системи для безпеки водія. Усі й так усвідомлюють, яку роль гальма відіграють у русі автомобільних трасах. Вони можуть зберегти життя людей у ​​разі виникнення аварійної ситуації, а й дозволяють робити маневри, уповільнювати і прискорювати рух, коли це потрібно.

Справність гальмівної системи завжди повинна бути у пріоритеті у водія. За нею потрібно стежити і звертати увагу на найменші тривожні дзвіночки, що свідчать про неполадки.

Якщо гальма відмовили у дорозі

відмова гальмСідати за кермо автомобіля з несправною гальмівною системою в жодному разі не можна. Це безпосередньо забороняють ПДР, те саме підказує простий здоровий глузд. Ніхто не захоче потрапити в ситуацію, коли зненацька автомобіль виявиться некерованим. Якщо у вас у дорозі з гальмами сталося щось «не те», і ви це відчули, дотримуйтесь нижченаведеного порядку дій.

Негайно увімкніть аварійну сигналізацію, щоб попередити інших водіїв про те, що дорога може стати небезпечною. Намагайтеся з’їхати на менш завантажену дорогу, де менше перешкод та машин. Спробуйте різко загальмувати педаллю кілька разів – можливо, якщо пошкоджено один із контурів, то спрацює інший. Якщо робота гальм відновилася, не зваблюйтесь тимчасовим успіхом і негайно прямуйте в автосервіс для перевірки та відновлення працездатності гальмівної системи.

Спробуйте уповільнити швидкість. “Механіка” дає можливість використовувати коробку передач, перемикаючи передачі, якщо у вас “автомат” – перейдіть на ручний режим і спробуйте загальмувати аналогічно МКПП. Використовуйте плавний рух ручника. На крайній випадок задійте «контактне гальмування», притулившись до відбійника, бордюру. Викликайте евакуатор, якщо все пройшло благополучно.

Діагностуємо несправності гальм

Виправити щось у гальмівній системі навряд чи вдасться самостійно – це мають зробити працівники автосервісу. Але знати, що відбувається, з чим можуть бути пов’язані неполадки, завжди корисно. Ви зможете орієнтуватися та реагувати на перші ознаки неполадок у гальмівній системі, щоб вчасно відправити машину в ремонт та не ризикувати власним життям та своїх пасажирів. Наводимо найпоширеніші неполадки, а також ознаки, за якими можна визначити самому, справні гальма або з ними відбувається негаразд.

Педаль починає «ходити» вільно

вільне ходіння педаліЦе явна ознака того, що в гальмівній системі є повітря. Натиснувши, ви відчуваєте втрату опору у педалі гальма – вона стає податливою. Крім цього прояву, ви помітите, що гальмівний шлях почав збільшуватись. Це може статися через повітряних частинок, що потрапили в систему, або кардинального зношування гальмівних колодок або розбухлих гальмівних шлангів.

Розбиті диски – один або кілька, відмовив “автомат”, який підтримує проміжки в барабанних гальмах. Усунення – прокачати гальма, щоб повітря вийшло. Гальмового циліндра знадобиться ремонт.

Педаль, навпаки, стає твердою

Ви відчуваєте меншу податливість, натискаючи на педаль, вона йде насилу. Автомобіль починає заходити вбік, втрачається курсова стійкість. У чому тут може бути проблема?

Перше – циліндри супорта заклинило в контурі системи, що відмовило. Занесення немає, а лише потрібно більше зусиль для натиску педалі гальма – отже, вина лежить на вакуумному підсилювачі гальма, можливо, пошкодився вакуумний шланг.

Варіант – замаслені колодки, барабани і диски, що сильно забруднилися. Тяжкий хід педалі відчутний, якщо гальмівні колодки прийшли в повну непридатність. Диски можуть покриватися кіркою льоду чи солі взимку. Ще однією причиною можуть стати накладки, руйнівна корозія дисків.

Усунути проблеми допоможе заміна вакуумного підсилювача, поставити нові колодки. Шланги поміняти, підтягнувши кріплення.

Засвітився індикатор, що вказує на несправність гальм.

Засвітився індикатор, що вказує на несправність гальм.Ви глянули на панель і бачите, що індикатор горить. Це може бути сигналом того, що кількість гальмівної рідини впала до критичного рівня. Можливо, це датчики гальмівних колодок подають сигнал, що сильно зношені.

Якщо причиною світлового сигналу індикатора стало зниження робочої рідини, терміново перевірте, чи немає витоку. Для усунення цієї проблеми потрібно перевірити герметичність. Якщо колісні циліндри пропускають рідину і витік через них, їх потрібно замінити. Промийте колодки та прокачайте гальма. Зношені колодки поміняйте, те ж саме зробіть щодо шлангів і трубопроводів, якщо «винні» у витоку вони.

Не спрацьовує гальмо стоянки

Ручник затягнутий, але автомобіль не бажає зупинятися, можлива причина – у замаслених гальмівних колодках або в оболонках заклинило троси. Приводом для проблеми могло стати сильне забруднення дисків і барабанів.

Сильна зношеність колодок може призвести до такого результату. У випадку, коли навпаки, гальмо стоянки утримує і не хоче відпустити авто, причина може бути в примерзанні колодок, або іржа міцно скріпила їх і гальмівні барабани. Виправлення – очищення деталей, заміна сильно зношених.

Не спрацьовує ABS

Не спрацьовує ABSЯкщо виходить з ладу будь-який елемент АБС, то вся гальмівна система відключиться і загориться значок на панелі, що означає несправність. Хоча система антиблокування виходить з ладу, все ж таки гальмування залишиться нормальним. Блокування коліс відбудеться, якщо машина потрапить на слизьку ділянку дороги, що може призвести до втрати курсової стійкості. Причина та усунення неполадок в антиблокувальній системі знаходиться у сфері компетенції спеціалізованих автосервісів.

Автомобіль веде убік

При гальмуванні машина йде вбік – це може означати, що заклинилися поршні в циліндрах якогось контуру. Колесо може гальмувати через те, що ослаблені болти кріплення на колодках, що ведуть до поворотного кулака. Або колодки замаслені, там зібралася гальмівна рідина, льоду, кірка солей, просто волога.

Якщо відмовить у роботі контур системи, це також може стати причиною занесення машини. Або якщо розбитий гальмівний диск, вийшов з ладу ступичний підшипник. Виправлення – вирівнювання тиску в шинах, заміна стертих колодок та інших зношених деталей, усунення течі з гальмівних механізмів або циліндрів, регулювання тиску.

Гальмування супроводжується тряском, відчувається вібрація

тряска при гальмуванніТрясці та сильної вібрації під час гальмування схильні до автомобілів з великим пробігом і стажем експлуатації. У чому причина такого стану?

Це може бути наслідком розбитої маточини колеса, а також диска з підшипниками. Гальмівні барабани через знос стали овальними, заклинило супорти та циліндри. Тряска і вібрація можуть бути через відшаровування фрикційних накладок, послаблення або обриву пружини стягування барабанних гальм.

Виправлення – замінити колодки на нові, почистити чи поміняти накладки та диски.

Гальма перегріваються

Ви відчуєте запах гару, що і вкаже на цю проблему гальмівної системи. Педаль починає рухатися вільно і стає м’якою, а гальмівний шлях автомобіля збільшується. Чому відбувається перегрів гальм?

Одна з причин – занадто активна експлуатація автомобіля, коли водій часто стартує і гальмує. До перегріву може призвести і те, що ви затягли гальмо стоянки і забули про це. Підклинювання циліндрів та супортів також є можливою причиною перегріву гальм. Виправлення – змінити перегріті диски, які можуть сповільнити гальмування.

Диски та барабани сильно зношені

зношені диски та барабаниЯкщо ці деталі будуть дуже зношені, це позначиться на гальмуванні. Причому, на педаль доводиться тиснути все сильніше, а панель приладів просигналізує індикатором, що гальма несправні.

Причини – в тому, що автомобіль давно колесить трасами, встигнувши накопичити природну «втому», А диски з барабанами від тривалого навантаження поступово стали повністю непридатними.

Інша причина – власник при їзді не обтяжує себе використанням проміжного положення педалей, давлячи і відпускаючи на всі сто відсотків. Циліндри та супорти можуть заклинити, що веде до зношування. Виправлення – заміна тих деталей, які не підлягають ремонту.

Гальмування супроводжується незрозумілими звуками

Якщо ви при русі та гальмуванні чуєте різні неприємні звуки – вищкі, свистячі або скрегіт і хрускіт, то в наявності якісь несправності. Їх видає гальмівний диск, що входить у контакт з фрикційним матеріалом. Це відбувається, якщо гальмівна колодка сильно зношена, проіржавіла або відшарувалася від основи.

Бруд, що накопичився на колодках, неякісне закріплення в супорті і перегрів теж можуть стати причиною неприродних звуків. Виправлення – очищення або заміна гальмівних колодок, проточка із можливою заміною гальмівних дисків.

Колеса розгальмовуються не повністю

Колеса розгальмовуються не повністюВи можете відчути цю несправність, коли педаль гальма знаходить тугий хід і вимагає більше зусиль для натиску. Викликати проблему може погано відрегульований при заміні вакуумний підсилювач, а також набухання гідравлічної манжети. Проржавілий поршень, можливо, клініт, або стався розрив пружини ГТЦ.

Виправлення – відрегулювати вакуумний підсилювач, поміняти набряклі манжети, відшліфувати або поміняти новий поршень і пружину.

Колесо гальмує, коли ви відпустили педаль гальма

Це може статися, якщо заклинює поршень циліндра через набухання гальмівних манжет. Неправильна робота виникає при деформуванні гальмівної трубки при забрудненні колодок, якщо відшарувалися накладки. Неполадка може виникнути, коли ослаблена або поламана пружина, що стягує колодки, пережати гальмо стоянки, можливо, заклинило гальмівний трос. Виправлення – очищення чи заміна старих непридатних деталей.

Щоб гальма завжди були в порядку

гальмівна система автомобіляНесправності гальмівної системи бувають з двох причин: перша – природне зношування деталей, друга – з вини власника, який не проводить обслуговування гальмівної системи своєчасно, повною мірою та на належному рівні.

Щоб гальма завжди були в порядку, слід відповідально ставитись до профілактики. Під час будь-якої поїздки треба контролювати індикатори несправності, стежити за тим, як поводиться автомобіль. Не забувати дивитись на шкалу бачка та відстежувати, скільки залишилося гальмівної рідини, доливати її, змінювати своєчасно. Оглядати гальмівну систему для перевірки, чи не витікає десь робоча рідина. Перевірте, чи не виявляться пошкодження або перегрів.

Іноді необхідний замір залишкової товщини накладок гальмівних колодок та дисків. Необхідно проводити профілактику, регулярно чистити та змащувати компоненти гальмівної системи, а також проводити інколи діагностику на стендах.

Як перевірити гальмівну систему, не заїжджаючи на СТО

Як перевірити гальмівну систему, не заїжджаючи на СТОКорисно самостійно оцінити стан гальмівної системи, щоб мати уявлення про те, чи потребує автомобіль більш детальної діагностики на СТО. Знайдіть дорогу, де немає руху, та приступайте до тесту. Розженіть до 15 км/год, після чого різким натисканням на педаль загальмуйте, поки автомобіль не зупиниться повністю. Можливо, вас занесе.

Тепер вам потрібно вийти та розглянути свій гальмівний слід. Якщо слід від шин буде чітким і чорним, то є несправність. Чіткий слід одного колеса – причина ще більшої тривоги, свідчення того, що вам не уникнути відвідування автосервісу для ремонту. А от якщо колеса залишили нечіткі сліди однакової довжини, то з гальмами все гаразд. Якщо антиблокувальна система автомобіля нормально працює, слід шин буде практично непомітним.

Відео про діагностику гальмівної системи:

 

Like this post? Please share to your friends: