Про що говорять різні шуми під капотом автомобіля, причини виникнення та методи усунення. Відео про звуки з-під капота, які не можна ігнорувати.
Поява дивних звуків та шумів у підкапотному просторі машини – серйозний привід для занепокоєння. З чим вони пов’язані і в чому їхня небезпека? Як усунути проблему?
Навіть досвідчені автовласники часто не знають, як діяти в такій ситуації, а водії-початківці взагалі починають панікувати. Тому, виявивши якісь незвичні звуки під капотом автомобіля, потрібно якнайшвидше звернутися за професійною допомогою на станцію техобслуговування. І навіть якщо ви впевнені, що з двигуном все гаразд, краще не ігнорувати незвичні симптоми та вчасно провести комплексну діагностику.
Про що говорять різні шуми
Є кілька типів шумів, із якими стикаються власники автомобілів:
Шипіння. З шиплячими звуками автомобілісти стикаються дуже часто. Це свідчить про витікання антифризу з наступним попаданням на розігріті деталі транспортного засобу. Торкаючись гарячих поверхонь, технічна рідина починає випаровуватися.
Проблему можна виявити і на заглушеному двигуні після зупинки, оскільки на патрубках з’являються пробої, що розширюються під впливом нагрівання. Коли мотор припиняє роботу, охолодна рідина не може циркулювати по системі, а витік тільки посилюється через ділянки, що розширилися. Чим інтенсивніше витікає антифриз, тим сильніший шиплячий звук.
Зіткнувшись із такими ознаками, необхідно відкрити капот і спробувати знайти місце витоку. Після цього слід усунути несправність та відновити запас охолоджуючого засобу згідно з регламентом.
Хрускіт і скрип. Виявивши хрумкі звуки в підкапотному просторі, необхідно негайно перевірити коробку передач (у більшості випадків такі ознаки вказують на зношування шестерень або елементів зчеплення). Комплексна діагностика та правильне обслуговування транспортного засобу скорочують ризик подібних неполадок. Якщо в машині з’явився хрускіт, не відкладайте звернення до автомайстерні.
Верещання. На ранніх стадіях несправностей з’являється періодичне верещання в області двигуна, але якщо не відреагувати на симптом, найближчим часом вереск посилиться. Найчастіше неприємні звуки виявляються на високих оборотах. До їх виникнення призводить знос роликів натягувача серворемня.
Якщо вам доводилося міняти ремені генератора і механізми, що натягують, можете спробувати вирішити проблему самостійно. За відсутності досвіду та можливостей для ремонту, зверніться до автомайстерні.
Виття. Подібне явище частіше спостерігається у задньопривідних автомобілів через надмірне зношування диференціала. Як стверджують автоексперти, багато автовласників знають про такі неприємності, але часто ігнорують їх. В результаті це призводить до серйозніших несправностей.
Клацання. При експлуатації транспортного засобу в умовах пересіченої місцевості та на дорогах з вибоїнами, ямами та іншими нерівностями проблема клацання під капотом з’являється досить часто. У разі це завжди є дефектом, а природною реакцією елементів підвіски та інших деталей машини на подолання перешкод. Якщо проблема спостерігається на рівній дорозі і не припиняється, зверніться за допомогою в СТО.
Існують різні причини подібних поломок, але зазвичай до них призводить зношування наконечників рульової тяги, стабілізаторів стійкості, амортизаторів або кульових опор.
“Гарчання”. Шумки, що ричать, свідчать про несправності в насосі ГУР. Провідні автоконцерни відмовляються від таких механізмів, тому вони не часто зустрічаються на нових моделях. Якщо у вашій машині є ГУР, потрібно перевірити його на предмет поломок.
Тріск. З тріском стикаються власники передньопривідних автомобілів. Подібні звуки краще чути на низьких швидкостях при поворотах та вивертанні керма до упору. Якщо при спробі повернути кермо ви виявили тріск, можливо, доведеться замінити ШРУСи. Ці компоненти відповідають за передачу тяги між колісними осями.
Свист під капотом. Вкрай небезпечні симптоми, виявивши які потрібно відразу заглушити двигун і викликати евакуатор. Швидше за все, йдеться про неправильне згоряння паливно-повітряної суміші через серйозні неполадки в ДВЗ. Під впливом високого тиску двигун зазнає руйнування, тому поспішайте звернутися до сервісного центру.
Якщо ви зіткнулися зі свистами в польових умовах, спробуйте злити все паливо та поміняти його. Проведіть повторну перевірку – якщо звуки зникли, швидше за все, двигун працюватиме нормально. Якщо ж позитивних змін немає, доведеться звернутися за допомогою інших людей або служб допомоги. Продовжувати експлуатацію авто із подібними проблемами заборонено.
Брехтіння і стукіт. Грунтливі звуки з’являються з двох причин: через суттєве зношування або пошкодження окремих комплектуючих двигуна (поршнів, підшипників тощо). Зіткнувшись зі стуками та деренчанням, потрібно заглушити двигун і знайти причину.
Дуже часто брязкіт виникає на тлі низького рівня масла в моторі. Якщо воно нижче за норму, необхідно провести долив. Після відновлення рівня слід перевірити, чи звук не зник. Якщо проблема відсутня, можна продовжити їзду з періодичними зупинками для перевірки рівня оливи. Якщо воно швидко витрачається, значить, десь є витік, і потрібно відправитися в сервіс для його усунення.
Причини дивних шумів
Якщо ви зіткнулися зі сторонніми звуками у підкапотному просторі автомобіля, потрібно виявити причину та приступити до її усунення:
- Шум із боку клапанів приводу. Гідрокомпенсатори відповідають за регулювання руху впускних та випускних клапанів. Як зазначають автовласники, сторонній звук зменшується при підвищенні обертів ДВЗ. Основною причиною шуму в цій частині є зношування гідрокомпенсатора або супутні неполадки через нагару в моторному відсіку. Іноді до цього призводить низький тиск олії, що теж дуже неприємно. У разі заклинювання гідравлічного компенсатора можна скористатися спеціальною присадкою, яка додається до олії. За відсутності позитивних змін після такої процедури слід повністю замінити компенсатори. Подібні деталі коштують недешево, а встановити їх самостійно дуже складно;
- Шум ланцюга ГРМ. У нових моделях транспортних засобів довжина ланцюга ГРМ набагато більша, ніж у старих. Основне призначення даного компонента полягає в організації синхронного відкриття клапанів та нормальної роботи колінвалу та розподільного валу. Усередині ГРМ знаходяться гідравлічні натягувачі, які відповідають за підтримання достатнього рівня ланцюга. Оскільки системи піддаються підвищеним навантаженням через постійний рух, напрямний ланцюг швидко зношується, що призводить до деренчання;
- Детонація двигуна або стукіт пальців. Уточніть, коли з’являється шум: при холодному запуску або при наборі швидкості. Можливо, проблему провокує передчасне запалення паливно-повітряної суміші, через що відбувається детонація силового агрегату. Без належної діагностики та усунення неполадок ДВЗ піддаватиметься зносу і може вийти з ладу.
Інші неполадки
Якщо під час експлуатації транспортного засобу було виявлено звуки стукоту поршневих пальців, це пов’язано з нестачею олії у просторі між поршневим пальцем та поршнів. При недостатньому мастилі механізм починає стукати. Зазвичай до цього призводить вихід із ладу шатуна чи підшипників. Усунути неполадки можна під час заміни поршня або поршневого пальця. Також потрібно додати трохи олії.
Звуки, що стукають, з’являються і з інших причин. Дуже часто їх провокують зношені підшипники (В машині їх дуже багато). Якщо стукіт посилюється при підвищенні оборотів, слід провести діагностику генератора змінного струму, натяжного ролика, ШПМ або водяного насоса.
Для визначення несправностей необхідно користуватися автомобільним стетоскопом. Якщо йдеться про поломки в насосі ГУР, звуки будуть специфічними і їх можна буде швидко обчислити при обертанні керма. Не відкладайте комплексну діагностику перерахованих вузлів та систем на далеке майбутнє, оскільки це може призвести до серйозніших поломок.
Якщо під час руху машини ви виявили, що щось тріщить, слід перевірити фазорегулятор. З цією проблемою нерідко стикаються власники автомобілів Toyota та Renault.
Ознаки виходу з експлуатації фазорегулятора дуже специфічні. Іноді вони виявляються як нестабільних оборотів під час прогріву чи відсутності тяги у якомусь діапазоні. Ну а найчастіший симптом – тріск самого фазорегулятора.
Якщо проблема пов’язана з неполадками клапана фазообертача, можна спробувати замінити масло, використовуючи рекомендовану виробником марку та серію. І важливо знайти оригінальний склад, а не аналог чи підробку.
У деяких випадках вдається усунути тріск шляхом заміни датчика розміщення розподільних валів (деякі фахівці називають його датчиком фаз). Тому перед заміною такого дорогого вузла, як фазорегулятор, краще продіагностувати інші вузли.
Якщо мова йде про проблеми з новою машиною, яка підлягає гарантійному ремонту та обслуговуванню, вирушайте до сервісного центру з претензією та проханням вирішити неполадки. Офіційні дилери повинні замінити фазообертач за власний рахунок.
Якщо тріск з’явився через розтягування ланцюга, ремонт буде набагато складнішим. На деяких моделях авто ця деталь дається взнаки лише через 200-250 тис. км пробігу. В інших моделях вона розтягується через 50-70 тис. км пробігу.
Зазвичай при появі шуму відбувається загоряння сигнальної лампочки на панелі приладів, але це стосується далеко не всіх моделей авто. Іноді нічого не горить, а ланцюг уже готується до перестрибування.
Відновити натяг розтягнутого ланцюга вже не вдасться. Єдиний вихід – заміна деталей. Додатковий захід, який буде корисним – заміна натяжного механізму.
Занадто дзвінкий і надто глухий звук
Це найсумніший шум, який складно із чимось сплутати. Він з’являється в області цинідро-поршневої групи або колінчастого валу. Зазвичай такі симптоми торкаються дуже старих і сильно зношених силових агрегатів з великим пробігом. Але бувають і винятки.
Стуки поршневої з’являються з різних причин. Наприклад, іноді це трапляється через локальне перегрівання або зношування спідниць поршнів. У такому разі, єдиним вирішенням проблеми стане капітальний ремонт. Якщо глухуватий металевий звук з’явився під час їзди, зупиніться та перевірте рівень масла.
Якщо при інтенсивному натисканні на педаль газу або на підвищених оборотах двигуна ви виявляєте характерні постукування з дзвінким відгуком, можливо, йдеться про детонацію двигуна. До цього призводить використання низькоякісного або низькооктанового палива. Проблему можна вирішити шляхом заміни бензину або застосування антидетонаційної присадки.
Іноді сильний стукіт з’являється через високу температуру двигуна або неправильне регулювання кута випередження запалювання. Щоб позбавитися несправностей, потрібно відрегулювати систему запалення та дочекатися охолодження двигуна.
Відео про звуки з-під капото автомобіля: