Герметик для ремонту вихлопної системи автомобіля

Керамічний герметик для вихлопної системи автомобіля зазвичай має наступний склад: силікат натрію, глина, скловолокно та металева тирса. Він може використовуватися як для монтажу, так і для ремонту вихлопної.

Призначення вихлопної системи автомобіля:

  • відведення продуктів згоряння палива від двигуна, крім їх потрапляння в салон автомобіля;
  • зниження шуму вихлопу;
  • зменшення токсичності газів, що відпрацювали.

Кошти для ремонту вихлопної системи діляться на два типи:

  • високотемпературні шпаклівки для герметизації з’єднань та заклеювання невеликих отворів;
  • бандажі та стрічки зі склотканини, просочені жаростійкими клейовими складами для ремонту великих площ пошкодження будь-яких елементів системи.

Склад випускної системи

  1. Вихлопний колектор. Відводить потоки вихлопних газів від кожного циліндра та поєднує їх у два або один (залежно від конструкції).
  2. Приймальна труба поєднує вихлопні потоки після колектора в один.
  3. Каталізатор. Зменшує токсичність вихлопних газів шляхом каталітичного окиснення CO до CO2.
  4. Резонатор. Перший ступінь зменшення шуму вихлопу.
  5. Глушник. Другий ступінь зменшення шуму вихлопу.система випуску автомобіля

Після каталізатора в інжекторних двигунах зазвичай ставиться датчик кисню так званий λ-зонд. Тому якщо у випускній системі перед каталізатором є значна негерметичність, то це загрожує ще й неправильною роботою двигуна, так як зонд даватиме показання невідповідні дійсності.

У випускній системі дизельного двигуна обов’язково присутній ще й сажовий фільтр.

У турбованих двигунів між випускним колектором та приймальною трубою ставиться корпус провідний крильчатки турбіни.

Робочі температури

Компоненти цієї системи працюють за високих температур. Найсильніше нагрівається вихлопний колектор бензинового двигуна, його температура досягає + 1300 ºC. Інші складові працюють при температурах від + 1000 до + 250 ºC, що набагато нижче за температуру плавлення основи клеючого складу. рідке склоСилікат натрію добре відомий як рідке скло плавиться при температурі + 1088 ºC. Звідси можна зробити висновок про хорошу термостійкість таких герметиків. Вихлопні гази дизельних двигунів мають нижчу, ніж у бензинових, температуру. Отже, для дизелів такі герметики тим більше підійдуть.

Силікат натрію настільки негорючий, що їм просочують театральні декорації, щоб унеможливити їх запалення.

Монтаж

Під час монтажу вихлопної системи автомобіля оптимальної щільності з’єднання досягають при використанні герметика глушника у фланцевих з’єднаннях разом зі старими прокладками, а іноді і без них. У будь-якому випадку, товщина шару герметика має бути меншою за 3 мм. Якщо з’єднання вихлопної системи не фланцеве, потрібно змастити герметиком глушника кінець труби і, вставивши в інший, закріпити хомутом.герметик для глушника

Ремонт

Ремонт вихлопної труби автомобіля краще робити за допомогою хомута зі сталі завтовшки 0,8 мм. З металу такої товщини зроблено не несуть деталі кузова більшості легкових машин. Його так само, як і пошкоджене місце, слід добре очистити. На ушкодження нанести герметик для глушника, надіти зверху хомут та затягнути його. Такий ремонт вихлопної системи, звичайно, не зробить її кращою за нову, але якийсь час вона буде нормально виконувати свої функції.

При ремонті поздовжньої тріщини труби або іншого дефекту, що не погіршує її міцність, можна скористатися герметиком або спеціальним цементом для глушників.

Якщо потрібно відремонтувати поперечну тріщину або інший дефект, що порушує її жорсткість, краще скористатися термострічкою, ремонт глушника герметикомтак як вона клеїться на велику площу і надає відновленому додаткову міцність. У разі заклеювання тріщини на стику бачка і труби, потрібно вживати додаткових заходів для посилення цього місця, інакше все розвалиться на першій купині.

Відгуки

За оцінками автолюбителів, які користуються керамічними засобами для герметизації випускних систем, ці засоби, безумовно, дуже хороші, особливо для ущільнення з’єднань. Додатковим плюсом при використанні є легке роз’єднання елементів системи при наступному ремонті. За порадами умільців, якщо у вас у гаражі є рідке скло та скловолокно, герметик можна виготовити самому. Подрібніть скловолокно, добре перемішайте з рідким склом і високотемпературний герметик для випускної системи готовий. Якщо немає скловолокна, як наповнювач можна використовувати товчену крейду.

Зварювання чи герметик

Не варто думати, що ремонт клеючими засобами здатний конкурувати за міцністю та довговічністю зі зварюванням. Звичайно, зварювання міцніше і довговічніше.

У ремонту герметиками є ряд незаперечних переваг: швидкість, простота і можливість його виконання своїми руками, не користуючись, спеціальним обладнанням.

Одним з небагатьох випадків, коли герметик виявиться кращим, буде сильна температурна деформація сполучних фланців, так як використання герметика зберігає можливість розібрати це з’єднання згодом, і забезпечить герметизацію краще, ніж при використанні прокладки. В інших випадках герметики використовуються як тимчасова міра, що дозволяє відсунути момент поїздки в автосервіс. Ще одна безперечна перевага герметиків перед зварюванням — значно нижча вартість.

Життєво важлива порада

елементи випускної системи автоОсобливо велике значення має герметичність частини випускної системи, що у моторному відсіку автомобіля. Тому що з моторного відсіку вихлопні гази легко потрапляють у короб притоку повітря, звідки бере повітря вентилятор обігрівача салону. При негерметичність цієї ділянки випускної системи є небезпека пригоріти на ходу. Якщо відчуєте в салоні запах вихлопних газів, спочатку перевіряйте герметичність системи в моторному відсіку.

Просто корисні поради

Не плутайте керамічний та силіконовий герметик – це зовсім різні засоби. Силіконовий на вихлопній трубі згорить без залишку.

Виявити місце, де труба січе, найпростіше на дотик. Для цього потрібно заїхати на естакаду, поставити авто на гальмо стоянки, і, спустившись під машину з працюючим двигуном, поводити долонею вздовж вихлопної труби. Не використовуйте замість естакади яму, тому що чадний газ важчий за повітря і, перебуваючи, в ямі можна запросто пригоріти.

Якщо ви хочете, щоб при наступному ремонті випускної системи кріплення ідеально розгвинчувалося, купіть мідної пасти і змастіть їй різьблення.

Like this post? Please share to your friends: