Чи потрібна сітка у решітку радіатора

Серед опцій, які дилери останнім часом нав’язують водіям при покупці нових авто, часто можна зустріти сітку в радіаторну решітку. У автовласників-початківців це часто викликає обурення, мовляв, яка ще сітка? Навіщо? Але насправді це один із допів, від якого може бути користь. Головне, щоб його ціна була адекватною. Чи потрібно погоджуватися на сітку і чи доукомплектовувати вже куплений автомобіль – розмірковуємо в цьому матеріалі.

Що таке сітка у решітку радіатора

Для тих, хто не уявляє про що взагалі мова, розповімо: береться звичайна будівельна дрібноячеиста сітка (їх зараз продають і в автомагазинах, але це те саме) і кріпиться з внутрішньої сторони решітки радіатора. Сітки стали актуальними, коли в автомобільному дизайні з’явилася мода на масивні решітки радіатора. Інженери, йдучи на поводу у дизайнерів, залишають багато місця між перекладинами. У деяких моделей між ними може навіть кулак пролізти, а долоня – у більшості сучасних машин. Це робить уразливими радіатори, розташовані прямо за ґратами. Особливо це актуально для машин з кондиціонером та АКПП, адже у них встановлено одразу кілька радіаторів, кожен із яких під загрозою.

Сітка захищає від двох речей:

1. Механічний вплив. Через велику решітку радіатора цілком може проскочити камінь, що відлетів від попереду машини. З високою ймовірністю він зможе пошкодити хоча б один радіатор. Навіть одноразова заміна радіатора та супутні витрати вже з лишком окуплять витрати на встановлення сітки.

Сітка в решітці радіатора Kia Rio

Сітка в решітці радіатора Kia Rio

2. Забруднення. Дрібничаста сітка, звичайно, пропускає пил і бруд, але затримує великий пух і, що особливо важливо, комах. Вони навряд чи зможуть пошкодити радіатор, але швидко забивають стільники, через що ефективність охолодження знижується: машина починає перегріватися, а кондиціонер – гірше холодити. Сітка в цьому випадку бере удар на себе, зберігаючи радіатори в чистоті.

Якщо не дивитися на ціни у нахабнілих дилерів, то самостійна установка сітки багато грошей не вимагатиме – сама сітка обійдеться в 500-1000 рублів, але потрібно ще придумати як її встановити, можливо тут теж будуть витрати. За співвідношенням ціна/якість опція виглядає дуже привабливо – при невеликих вкладеннях автомобіль отримує реальний захист. Але є пара нюансів, про які не варто забувати.

два аркуші сітки у решітку радіатора

Сітка в решітку радіатора

По-перше, монтаж сітки може бути складним. Жодних штатних місць із заводу для встановлення додаткового захисту не передбачено. Це вимагає при установці виявити технічну кмітливість. Хомути, шурупи і навіть скотч – хто що придумає, той тим і користується. Можна звернутися до автосервісу, але там будуть використовувати ті самі прийоми. Багато що залежить від компонування підкапотного простору. У якісь машини сітку встановити легко, для інших доведеться розбирати половину передка та знімати бампер.

сітка в решітку радіатора - Ford Mondeo 2011

Встановлена ​​сітка в радіаторні грати – Ford Mondeo 2011. Фото – drive2.ru

По-друге, сітка не вічна. Від пуху та комах вона радіатори захищає, але при цьому сама забивається. Якщо сітка почне погано пропускати повітря, то автомобіль може почати перегріватися – проти чого боролися, на те можна напоротися. Щоб такого не сталося сітку, потрібно або періодично чистити, або взагалі міняти на нову. І тут ще раз багато залежить від компонування конкретних авто – у деяких моделей це зробити просто, у інших – приблизно так само заморочено як помити сам радіатор.

сітка у ґратах Ford Focus 3

На фото — сітка у ґратах Ford Focus 3

За підсумком, сітка в радіаторні грати корисна і недорога (якщо робити самому) доробка. Однак ми б не сказали, що вона потрібна поголовно всім автомобілям, вона може стати в нагоді, але це не те без чого не можна їздити. Як завжди, рішення про доопрацювання потрібно приймати кожному водієві індивідуально за сукупністю факторів: будовою решітки радіатора, типу експлуатації (для трасових пробігів сітка важливіша, ніж для їзди по місту), регіону (на півдні пуху та комах більше ніж на півночі), компоновочним рішенням під капотом конкретних моделей авто. Головне запам’ятати – якщо вирішили поставити сітку, потрібно її періодично чистити чи міняти.

Like this post? Please share to your friends: