Амортизуючі міжвиткові проставки, як запевняють виробники, підвищують вантажопідйомність, допомагають зробити поведінку автомобіля на дорозі більш зібраною, а подолання нерівностей більш комфортним. Розглянемо, чи можна виготовити автобафери своїми руками, і як правильно встановлювати проставки.
Конструкція оригінальних виробів
Автобафер є міжвитковою проставкою, виготовленою з амортизуючого матеріалу. На ринку проставок для пружин оригінальними є вироби корейської фірми TTC. Виробник стверджує, що для виготовлення подушки використовується спеціальний уретановий склад, який має високий коефіцієнт пружності та еластичності. Важливим елементом конструкції є овальні отвори, що дозволяють автобаферам ефективно амортизувати навантаження, що до них додається. Зверху та знизу виробу розташовані пази для щільної фіксації витків, бортики пазів запобігають випаданню проставок при розтисканні пружини.
Чи можна виготовити своїми руками
Як стверджують виробники, зміна експлуатаційних характеристик автомобіля та збільшення кліренсу після установки автобаферів досягається багато в чому завдяки фізичним властивостям уретан, з якого виготовляються подушки. Зрозуміло, в домашніх умовах повністю повторити оригінальний виріб не вдасться. Але якщо міжвиткові проставки все-таки хочеться встановити, то існують 2 альтернативні варіанти:
- купити дешевший аналог оригінальних автобаферів. На момент написання статті ціна за оригінальний комплект міжвіткових подушок на обидві осі коливається від 7900 до 8600 руб. Ціна, погодьтеся, чимала, з огляду на реалії рівня платоспроможності;
- виготовити аналог автобаферів, модернізувавши подушки з термопластичної гуми (Thermo Plastic Rubber). Зазвичай TPR автобафери червоного чи чорного кольору. На відміну від оригінальних міжвиткових проставок, виробники автобаферів із термопластичної гуми не приписують своїх виробів чудотворних властивостей. Використовуються подушки TPR переважно для збільшення кліренсу автомобіля. Термопластична гума – досить міцний і зносостійкий матеріал, але він має не таку сильну еластичність і коефіцієнт пружності, як уретан. До того ж відомі TPR автобафери не мають отворів, а являють собою цільногумові вироби. Саме цю характеристику можна виправити, зробивши в проставках овальні отвори і надавши цим подушці велику еластичність. Так ви зможете своїми руками наблизити дешеві проставки TPR до оригінальних автобаферів. Отвори можна зробити звичайним свердлом та шуруповертом. Головне ваше завдання – зробити отвори максимально симетричними, розмістити їх на однаковій відстані один від одного та від країв проставки.
Чи буде толк
Значний ефект від установки автобаферів можна отримати у 2-х випадках:
- на вашому автомобілі пружини, що просіли. У такому разі проставка між витками не дасть пружині так сильно стиснутись, що дозволить виграти кілька сантиметрів дорожнього просвіту;
- Ви часто возите великі вантажі. Подушки збільшать жорсткість пружини, а при проїзді нерівностей будуть додатковим демпфером, що перешкоджатиме жорсткому пробою амортизаторів. Якщо у вас втомлені пружини, а ви часто їздите навантаженим, то автобафери дійсно на час зроблять пересування комфортнішим. Зрозуміло, рекомендувати міжвиткові проставки як альтернативу встановленню нових чи посилених пружини ми можемо.
Ви повинні розуміти, що встановлення автобаферів на автомобіль має не тільки переваги, але й таїть ряд вагомих недоліків, пов’язаних зі зміною кінематики підвіски та ризиком обламування пружини.
Роздуми на тему автобаферів були сформульовані в окремій статті, тому перед установкою настійно рекомендуємо ознайомитися з матеріалом.
Вибір розміру
Для правильного функціонування автобафери підбираються відповідно до відстані між витками посередині пружини. Єдиної класифікації міжвиткових проставок немає, але кожен виробник пропонує спосіб підбору розмірності. Можна зустріти готові таблиці із зазначенням необхідного класу автобаферів для оригінальних пружин багатьох моделей автомобілів.
Також деякі виробники пропонують таблиці, за допомогою яких можна підібрати автобафер на свій автомобіль. Для розрахунку необхідно виміряти відстань між середніми витками (або найближчими витками до середини пружини). При вимірі вага автомобіля має бути максимально близька до спорядженої маси (машина не завантажена, з повним баком палива, стандартним набором інструментів та запасних частин у багажнику). Для виміру відмінно підійде оглядова яма, тому що автомобіль повинен стояти на рівній горизонтальній поверхні.
Як правильно встановити
Монтаж подушок здійснюється між середніми витками пружини. Для встановлення автобаферів своїми руками необхідно:
- вивісити колесо, піднявши автомобіль домкратом. Не забувайте про безпеку – перед піддомкрачуванням встановіть противідкатні упори;
- очистіть передбачуване місце встановлення на пружині від бруду;
- змочіть витки мильним розчином або силіконовим мастилом. Зменшення тертя вимагатиме менше зусиль на провертання по витках;
- трохи розігнувши проставку, заведіть її між середніми витками (або найближчими до середини, якщо в пружині непарна кількість витків) витками пружини. Стежте у тому, щоб бортики пазів не підламувалися чи заминали;
- прокрутіть подушку по спіралі до необхідного положення.
Краї проставок не повинні стикатися або стояти внахлест. Дозволяється трохи вкоротити автобафер, якщо його довжина надто велика для радіусу пружин вашого автомобіля. Подушка між витками має сидіти щільно. Для виключення опускання вниз по витках з кожного краю автобафер можна закріпити двома пластиковими хомутами.